Wat staat er in een ingebrekestelling? Een voorbeeld.
Met een ingebrekestelling stel je een ultimatum aan je leverancier. Je vertelt officieel dat je niet tevreden bent over de door hen geleverde producten of diensten. Ook geef je hen nog één laatste kans om hun verplichtingen alsnog na te komen. In de gebrekestelling neem je het volgende op:
- Geef aan dat je ontevreden bent.
- Vertel waarover je precies ontevreden bent.
- Vertel welke oplossing jouw voorkeur heeft (vervanging, herstel, alsnog afmaken van het werk, etc.).
- Stel een redelijke termijn waarbinnen je de leverancier verzoekt om alsnog de afspraken na te komen.
- Laat weten dat je bij het vervallen van deze termijn juridische stappen onderneemt.
Meer weten? In onze andere artikelen ontdek je wat een ingebrekestelling precies is en hoe je die kunt inzetten. Je leest er ook in welke gevallen je een ingebrekestelling wel of niet nodig hebt.
Voorbeeldbrief ingebrekestelling
Heb je moeite met het opstellen van een ingebrekestelling? Maak dan gebruik van onze online tool om eenvoudig een ingebrekestelling op maat te maken. Vul specifieke vragen over jouw situatie in en ontvang direct een voorbeeldbrief ingebrekestelling die je kunt downloaden.
Voorbeeldbrief reactie op ingebrekestelling
Het kan ook gebeuren dat jij als leverancier of dienstverlener zelf in gebreke wordt gesteld. Hoe ga je daarmee om? Je kunt schriftelijk reageren op de ingebrekestelling met deze voorbeeldbrief. Heb je liever advies bij de ingebrekestelling? Daar helpen we je graag bij. Vraag gratis een adviesgesprek met ons aan.
Heb je een vraag over in gebreke stellen?
Je kunt ons altijd bellen.
Ben je niet verzekerd? Bel dan 088 3279 842.
Ben je wel verzekerd? Bel dan 020 651 1715.