Voorbeeldbrief claimen ver­goeding bij ver­mis­sing of schade bagage

Is uw bagage vermist of beschadigd tijdens uw vliegreis? Dan heeft u recht op een vergoeding. Met deze voorbeeldbrief claimt u uw schadevergoeding bij de vliegtuigmaatschappij.

Zo gaat u aan de slag

  1. Ga na de ontdekking van de beschadiging of vermissing van uw bagage naar de bagageservicebalie in de douanehal en vul een Property Irregularity Report (PIR) in.
  2. Stuur een aangetekende brief naar de vliegtuigmaatschappij waarin u uw vergoeding claimt. Voeg de PIR, aankoopbonnen en foto's van de schade toe. Stuur de brief bij schade binnen 7 dagen en bij vermissing na 21 dagen (de vliegtuigmaatschappij heeft 21 dagen om uw bagage terug te vinden).
  3. Reageert de vliegtuigmaatschappij niet? Neem dan contact met ons op.

Belangrijk

  • Dit is een voorbeeldbrief van DAS. U kunt deze brief aanpassen naar uw situatie.
  • U bent zelf verantwoordelijk voor uw brief.
  • Verstuur de brief aangetekend én per gewone post / e-mail. Bewaar een kopie voor uzelf.

Download voorbeeldbrief (gratis)

Lees verder