Is uw bagage vermist of beschadigd tijdens uw vliegreis? Dan heeft u recht op een vergoeding. Met deze voorbeeldbrief claimt u uw schadevergoeding bij de vliegtuigmaatschappij.
Zo gaat u aan de slag
- Ga na de ontdekking van de beschadiging of vermissing van uw bagage naar de bagageservicebalie in de douanehal en vul een Property Irregularity Report (PIR) in.
- Stuur een aangetekende brief naar de vliegtuigmaatschappij waarin u uw vergoeding claimt. Voeg de PIR, aankoopbonnen en foto's van de schade toe. Stuur de brief bij schade binnen 7 dagen en bij vermissing na 21 dagen (de vliegtuigmaatschappij heeft 21 dagen om uw bagage terug te vinden).
- Reageert de vliegtuigmaatschappij niet? Neem dan contact met ons op.
Belangrijk
- Dit is een voorbeeldbrief van DAS. U kunt deze brief aanpassen naar uw situatie.
- U bent zelf verantwoordelijk voor uw brief.
- Verstuur de brief aangetekend én per gewone post / e-mail. Bewaar een kopie voor uzelf.