Juridische hulp met alle aandacht

Heb je een juridische vraag of heb je misschien al een conflict? Wij helpen je graag verder.

Soms is het handig dat je eerst zelf actie onderneemt.
Dan kunnen wij je daarna beter helpen. Klik hieronder op de situatie die op jou van toepassing is en lees meer over de vervolgstappen.

Waar gaat je vraag over?

Klik hieronder op de situatie die op jou van toepassing is en lees meer over de vervolgstappen.
Ben je adviseur en heb je een vraag namens je klant?
Regel het via DAS voor Adviseurs, op adviseur.das.nl.
Zo kunnen we je helpen
Heb je een juridische vraag en ben je niet verzekerd? Geen probleem, wij helpen je verder.
Stappenplan bij letselschade
Bij letselschade raden wij je aan om de volgende stappen te volgen.
Niet helemaal duidelijk waar je vraag onder valt?
Bel ons gerust voor advies. Wij helpen je graag verder.
Stappenplan als je product of dienst niet geleverd is
Wij raden je aan om de volgende stappen te volgen als je product of dienst niet geleverd is.
Stappenplan bij beschadiging of niet-functioneren
Wij raden je aan om de volgende stappen te volgen als je geleverde product beschadigd is of niet werkt.
Stappenplan bij problemen met je aannemer
Wij raden je aan om bij problemen met je aannemer de volgende stappen te volgen.
Stappenplan bij problemen met aankopen of diensten
Of het nu over de levering van je telefoon gaat of over een meningsverschil met de aannemer: wacht niet af, maar komt direct in actie. Wij raden je aan om bij problemen met aankopen of diensten de volgende stappen te volgen.
Stappenplan bij problemen met je aannemer
Wij raden je aan om bij problemen met je aannemer de volgende stappen te volgen.
Stappenplan bij woonproblemen
Wij raden je aan om bij woonproblemen, de volgende stappen te volgen.
Stappenplan bij geluidsoverlast
De relatie met je buren wil je gewoon goed houden. Wij raden je aan om bij geluidsoverlast de volgende stappen te volgen.
Stappenplan bij overhangende takken
De relatie met je buren wil je gewoon goed houden. Wij raden je aan om bij problemen met overhangende takken de volgende stappen te volgen.
Stappenplan bij bezwaar tegen de verbouwplannen van je buren
De relatie met je buren wil je gewoon goed houden. Wij raden je aan om bij bezwaar tegen de verbouwplannen van je buren de volgende stappen te volgen.
Stappenplan bij schade door de verbouwing van je buren
De relatie met je buren wil je gewoon goed houden. Wij raden je aan om bij schade door de verbouwing van je buren de volgende stappen te volgen.
Stappenplan bij problemen met een erfgrens of schutting
De relatie met je buren wil je gewoon goed houden. Wij raden je aan om bij problemen met een erfgrens of schutting de volgende stappen te volgen.
Stappenplan bij problemen met je buren
De relatie met je buren wil je gewoon goed houden. Wij raden je aan om bij problemen met je buren de volgende stappen te volgen.
Stappenplan bij huurgebreken
Wij raden je aan om bij problemen met gebreken bij huur, de volgende stappen te volgen.
Stappenplan bij huurverhoging
Als je het oneens bent met de verhoging van je huur, dan raden wij je aan om de volgende stappen te volgen.
Stappenplan bij terugbetaling borgsom
Als je verhuurder de borgsom niet wil terugbetalen, raden wij je aan om de volgende stappen te volgen.
Stappenplan bij huurproblemen
Wij raden je aan om bij huurproblemen de volgende stappen te volgen.
Stappenplan bij materiële schade
Als je alleen materiële schade hebt, raden we je aan om de volgende stappen te volgen.
Stappenplan bij letselschade in het verkeer
Heb je een ongeluk gehad in het verkeer en heb je daarbij (ook) letselschade opgelopen? Volg dan de volgende stappen.
Stappenplan bij verkeerszaken
Bij verkeerszaken raden we je aan om de volgende stappen te volgen.
Boete uit het buitenland? Meld je zaak online.
We kunnen je het snelst verder helpen als je je vraag online meldt.
Stappenplan bij parkeerboete
Als je het oneens bent met je parkeerboete, neem dan de volgende stappen.
Stappenplan bij verkeersboete
Als je het oneens bent met je boete voor een verkeersovertreding, neem dan de volgende stappen.
Andere boete? Meld je zaak online.
We kunnen je het snelst verder helpen als je je vraag online meldt.
Bel ons voor advies
Aan de telefoon helpen we je het snelst verder.
Stappenplan bij ontslag
Wij raden je aan om bij ontslag de volgende stappen te volgen.
Stappenplan bij wijziging arbeidsvoorwaarden
Bij een wijziging van je arbeidsvoorwaarden raden wij je aan om de volgende stappen te nemen.
Stappenplan als je werkgever niet betaalt
Als je salaris niet wordt betaald, raden wij je aan om de volgende stappen te volgen.
Stappenplan bij ziekte
Bij ziekte en een onredelijke reactie van je werkgever raden wij je aan om de volgende stappen te nemen.
Stappenplan als je het oneens bent met het UWV
Het UWV hanteert strikte termijnen. Wacht daarom niet af, maar neem direct contact met ons op.
Stappenplan bij problemen met werk, inkomen of uitkering
Bij problemen met je werk, inkomen of uitkering raden we je aan om de volgende stappen te volgen.
Zo kunnen we je helpen
Bel ons of meld je zaak direct online
Zo kunnen we je helpen
Heb je een juridische vraag en ben je niet verzekerd? Geen probleem, wij helpen je verder.
Niet helemaal duidelijk waar je vraag onder valt?
Bel ons gerust voor advies. Wij helpen je graag verder.
Wij helpen je verder
Ben je niet verzekerd, maar heb je wel hulp nodig? Ook dan kun je gewoon bij ons terecht.
Meld je zaak online
Dan kunnen we je het snelst verder helpen.
Wij helpen je verder
Ben je niet verzekerd, maar heb je wel hulp nodig? Ook dan kun je gewoon bij ons terecht.
Meld je zaak online
Dan kunnen wij je het snelst verder helpen.
Meld je zaak online
Dan kunnen we je het snelst verder helpen.
Meld je zaak online
Dan kunnen wij je verder helpen.
Vraag Wie ben je?
Heb je een vraag als particulier, als ondernemer, of als adviseur voor je klant?
Vraag Ben je verzekerd?
Direct bij DAS of via een van onze partners.
Vraag Waar gaat je vraag over?
Vraag Wat is er aan de hand met je gekochte product of dienst?
Vraag Waar heeft je vraag mee te maken?
Vraag Wat speelt er met de buren?
Vraag Welke vraag over huren heb je?
Vraag Wat is er aan de hand?

Heb je bij een ongeluk alleen schade aan je fiets, auto of andere bezittingen? Kies dan 'Ik heb materiële schade'.

Heb je bij een ongeluk niet alleen materiële schade, maar ook letsel opgelopen? Ook al is het alleen een blauwe plek? Kies dan voor 'Ik heb (ook) letselschade'.

Vraag Wat voor boete heb je ontvangen?
Vraag Is er een uiterste datum waarvoor je moet reageren?
Bijvoorbeeld de datum waarop je werkgever, het UWV of een andere partij een reactie van je verwacht. Of de datum waarop je naar de rechtbank moet.
Vraag Wat is je situatie?
Vraag Ben je verzekerd?
Direct bij DAS of via een van onze partners.
Vraag Wat is je situatie?
Ik ben...
Vraag Ben je verzekerd?
Direct bij DAS of via een van onze partners.
Vraag Heb je op dit moment een conflict?
Vraag Ben je verzekerd?
Direct bij DAS of via een van onze partners.
Vraag Heb je op dit moment een conflict?
Vraag Met wie heb je een conflict?
Met...

Zaak melden voor je klant

  • Meld de zaak direct online.
  • Je klant en jij ontvangen beide een e-mailbevestiging met het dossiernummer.
  • Als adviseur kun je het dossier online volgen.

Voortgang bekijken

  • Eén overzicht van alle gemelde zaken.
  • Vraag eenvoudig een machtiging aan bij je klant om inhoudelijk het dossier te kunnen volgen.
  • Is de polis gesloten via een verzekeraar of volmacht? Stuur dan een kopie van de polis naar adviseurs@das.nl om het dossier in het overzicht te zien.

Machtiging aanvragen

  • Wil je inzage in de melding die je voor je klant hebt gemaakt? Vraag dan een machtiging aan via het overzicht zaakmeldingen op DAS voor Adviseurs, of direct via de knop hieronder.
  • Een machtiging aanvragen is alleen mogelijk voor lopende dossiers.
  • Via de klantomgeving MijnDAS kan de klant eenvoudig zelf een adviseur machtigen voor inzage.

Direct contact

  • Persoonlijk consult over jouw specifieke situatie en de mogelijke vervolgstappen.
  • We helpen je graag op werkdagen tussen 08:30 en 17:30 uur.

Afspraak inplannen

  • Plan een persoonlijk consult in op een moment dat het jou uitkomt.

Bekijk onze diensten

  • Geen verzekering nodig
  • Vaste en scherpe tarieven
  • Geen verrassingen achteraf
  • Hulp bij letselschade is meestal gratis: vraag ons naar de voorwaarden

Wat is letselschade?

  • Letselschade is de schade die voortvloeit uit psychisch of lichamelijk letsel.
  • Dat kan zwaar letsel zijn, bijvoorbeeld een ernstige botbreuk. Maar ook lichter letsel als een whiplash, kneuzing, schaafwond of blauwe plek.
  • Ook emotionele schade hoort bij letselschade (smartengeldvergoeding).
  • Heb je letselschade opgelopen door toedoen van een ander, dan kun je de schade mogelijk verhalen. Wij helpen je daarbij.

Tips bij letselschade

  1. Zorg dat je weet wie de veroorzaker is van het voorval, bijvoorbeeld door een schadeformulier in te vullen bij een verkeersongeluk.
  2. Verzamel zo veel mogelijk bewijs. Bijvoorbeeld foto’s van de situatie en contactgegevens van de getuige(n).
  3. Houd bij welke kosten je maakt door het ongeval. Bijvoorbeeld de rekening van de fysiotherapeut.
  4. Een letselzaak kan lang duren. Van een paar maanden tot een paar jaar. Houd daar rekening mee.

Online letselschade melden

  • Wij kunnen je het snelst helpen als je je vraag of probleem over letselschade online bij ons meldt.
  • Bij een online melding nemen we bij voorkeur binnen 24 uur op werkdagen, maar uiterlijk binnen 6 werkdagen contact met je op.
  • Liever direct contact? Bel onze juridisch specialisten op 020 651 8815.

Kom je er niet uit?

  • Meld je vraag of probleem direct online.
  • Bij een online melding nemen we bij voorkeur binnen 24 uur op werkdagen, maar uiterlijk binnen 6 werkdagen contact met je op.
  • Liever direct contact? Bel onze juridisch specialisten op 020 651 8815.

Stappenplan bij niet geleverd product

  1. Geef schriftelijk bij de verkoper aan dat je je bestelling niet hebt ontvangen.
     
  2. Reageert de leverancier niet of komen jullie er samen niet uit? Stuur hem dan een officiële ingebrekestelling.
     
  3. Nog steeds geen reactie of oplossing? Dan helpen wij je verder.

Stuur een ingebrekestelling

  • Gratis voorbeeldbrief
  • Voor als je leverancier niet reageert op je klacht.
  • Stel je leverancier officieel in gebreke.
  • Geef je leverancier een redelijke termijn voor een laatste kans om het probleem op te lossen.
  • Geef aan dat je verdere stappen zet als je leverancier het probleem niet oplost binnen de termijn.

Stappenplan bij beschadiging of niet-functioneren

  1. Geef schriftelijk bij de leverancier aan wat er mankeert aan je geleverde product.
     
  2. Reageert de leverancier niet of komen jullie er samen niet uit? Stuur hem dan een officiële ingebrekestelling.
     
  3. Nog steeds geen reactie of oplossing? Dan helpen wij je verder.

Stuur een ingebrekestelling

  • Gratis voorbeeldbrief
  • Voor als je leverancier niet reageert op je klacht.
  • Stel je leverancier officieel in gebreke.
  • Geef je leverancier een redelijke termijn voor een laatste kans om het probleem op te lossen.
  • Geef aan dat je verdere stappen zet als je leverancier het probleem niet oplost binnen de termijn.

Stappenplan bij problemen met de aannemer

  1. Verzamel bewijs van de schade of van de gemaakte fouten.
     
  2. Bepaal of de problemen binnen of buiten de afspraken met je aannemer vallen.
     
  3. Geef schriftelijk bij je aannemer aan wat de problemen zijn.
     
  4. Reageert de aannemer niet of komen jullie er samen niet uit? Stuur hem dan een officiële ingebrekestelling.
     
  5. Nog steeds geen reactie of oplossing? Dan helpen wij je verder.

Stappenplan bij aankoopproblemen

  1. Blijf in overleg met je leverancier.
     
  2. Zet je klacht altijd zwart op wit.
     
  3. Stuur je leverancier een brief met je klacht.
     
  4. Stel een redelijke termijn voor als laatste kans om het probleem op te lossen.
     
  5. Geef aan dat je na deze termijn verdere stappen neemt.
     
  6. Reageert je leverancier niet of komen jullie er niet uit samen? Wij helpen je verder.

Stappenplan bij woonproblemen

  1. Blijf in overleg met de andere partij.
     
  2. Zet je klacht altijd zwart op wit.
     
  3. Stuur de andere partij een brief met je klacht.
     
  4. Reageert de andere partij niet of komen jullie er niet uit samen? Dan helpen wij je verder.

Stappenplan bij geluidsoverlast

  1. Blijf in overleg met je buren en probeer samen een oplossing te vinden.
     
  2. Houd de overlast bij en zet de vraag aan je buren op papier.
     
  3. Schakel lokale hulp of buurtbemiddeling in.
     
  4. Reageren je buren niet of komen jullie er niet uit samen? Wij helpen je verder.

Buurtbemiddeling: kom er samen uit

  • Kom samen tot een oplossing zonder juridische stappen.
  • Met begeleiding bij jou in de buurt.
  • Gesprekken en afspraken zijn strikt vertrouwelijk.
  • In ruim 70% van de bemiddelingen wordt het probleem opgelost.
  • Buurtbemiddeling is gratis, onafhankelijk en onpartijdig.

Stappenplan bij overhangende takken

  1. Blijf samen in gesprek en vraag je buren de boom of heg te snoeien.
     
  2. Verzamel bewijzen van de overhangende takken en stuur je buren een brief.
     
  3. Schakel lokale hulp of buurtbemiddeling in.
     
  4. Reageren je buren niet of komen jullie er niet uit samen? Wij helpen je verder.

Stappenplan bij bezwaar tegen verbouwplannen

  1. Controleer of er een vergunning nodig is. Zo niet, dan kun je geen officieel bezwaar indienen.
     
  2. Als er een vergunning nodig is, check dan de vergunningsaanvraag. Is die er, dan kun je een zienswijze indienen bij de gemeente. Is die er niet, spreek je buren er dan op aan en stuur bij geen reactie een aangetekende brief naar de gemeente.
     
  3. Reageren je buren niet of komen jullie er niet uit samen? Wij helpen je verder.

Stappenplan bij schade door verbouwing

  1. Meld de schade bij je buren en geef hen de kans om het probleem op te lossen.
     
  2. Reageren je buren niet of zijn ze het niet met je klacht eens? Stel hen dan officieel aansprakelijk met een aangetekende brief.
     
  3. Komen jullie er niet uit samen? Dan helpen wij je verder.

Stappenplan bij problemen met erfgrens of schutting

  1. Bekijk wat er in de koopovereenkomst van je huis staat. Mogelijk vind je daar al aanwijzingen voor een oplossing.
     
  2. Blijf in overleg met je buren.
     
  3. Schakel lokale hulp of buurtbemiddeling in.
     
  4. Reageren je buren niet of komen jullie er niet uit samen? Wij helpen je verder.

Stappenplan bij burengeschillen

  1. Blijf in overleg met je buren.
     
  2. Zet je klacht altijd zwart op wit.
     
  3. Stuur je buren een brief met je klacht.
     
  4. Stel een redelijke termijn voor als laatste kans om het probleem op te lossen.
     
  5. Geef aan dat je na deze termijn verdere stappen neemt.
     
  6. Reageren je buren niet of komen jullie er niet uit samen? Wij helpen je verder.

Stappenplan bij huurgebreken

  1. Meld het gebrek schriftelijk bij je verhuurder en geef hem de kans om het probleem op te lossen.
     
  2. Geeft je verhuurder niet thuis of is hij het niet met je klacht eens? Stuur je verhuurder dan een officiële ingebrekestelling.
     
  3. Lost de verhuurder daarna nog steeds het gebrek niet op? Dan helpen wij je verder.

Stuur een ingebrekestelling

  • Gratis voorbeeldbrief.
  • Stel je verhuurder officieel in gebreke.
  • Geef hem een laatste kans om het probleem op te lossen.
  • Stel een redelijke termijn.
  • Geef aan dat je verdere stappen zet als hij het probleem niet binnen de termijn oplost.

Checklist bij huurverhoging

  1. Is je huurprijs all-inclusive? Dan is een huurverhoging niet toegestaan. Stuur de verhuurder een aangetekende brief met je bezwaar.
  2. Is je huurprijs exclusief gas, water en elektra? Dan is een jaarlijkse verhoging toegestaan. Houdt je huurder zich daar aan? Dan is er helaas weinig aan de verhoging te doen.
  3. Is de verhoging hoger dan wettelijk is toegestaan? Stuur dan een brief met je bezwaar tegen de huurverhoging.
  4. Komt de verhoging door een andere redenen dan de standaard jaarlijkse verhoging, reageert je verhuurder niet of komen jullie er niet uit samen? Dan helpen wij je verder.

Stuur een brief met je bezwaar

  • Gratis voorbeeldbrief.
  • Stel je verhuurder op de hoogte van je bezwaar.
  • Geef hem een laatste kans om het probleem op te lossen.
  • Stel een redelijke termijn.
  • Geef aan dat je verdere stappen zet als hij het probleem niet binnen de termijn oplost.

Stappenplan bij terugbetaling borgsom

  1. Verzamel bewijzen van de originele staat van het huis voordat jij het huurde.
     
  2. Zorg dat je aanwezig bent bij de oplevering om toelichting te geven als het nodig is.
     
  3. Bekijk op de website van de Rijksoverheid wie er verantwoordelijk voor welke kosten.
     
  4. Komen jij en de verhuurder er niet uit samen? Dan helpen wij je verder.

Wie betaalt wat?

  • Overzicht van de Rijksoverheid
  • Wie is verantwoordelijk voor welke kosten?

Stappenplan bij huurproblemen

  1. Blijf in overleg met je verhuurder.
     
  2. Zet je klacht altijd zwart op wit.
     
  3. Stuur je verhuurder een brief met je klacht.
     
  4. Stel een redelijke termijn voor als laatste kans om het probleem op te lossen.
     
  5. Geef aan dat je na deze termijn verdere stappen neemt.
     
  6. Reageert je verhuurder niet of komen jullie er niet uit samen? Wij helpen je verder.

Stappenplan bij materiële schade

Bij materiële schade gaat het om schade aan je voertuig of bezit. Bijvoorbeeld je fiets, auto of kleding.
Heb je niet alleen materiële schade, maar ook letselschade? Maak je melding dan hier.

  1. Verzamel en bewaar bewijzen (beschadigde spullen, foto's, contactgegevens van de getuigen).
     
  2. Zorg voor een zo volledig mogelijk ingevuld schadeformulier (SAF).
     
  3. Maak je melding online: dan kunnen wij je zo snel mogelijk helpen.

 

Lees meer over materiële schade.

Vul een schadeaangifte-formulier in

  • Een schadeaangifteformulier (SAF) helpt ons om een goed beeld van je situatie te krijgen.
  • Zonder SAF is het voor ons moeilijker om alle informatie compleet te krijgen en jou snel te kunnen helpen.
  • Vul het SAF samen met de wederpartij zo volledig mogelijk in (voor- en achterkant).
  • Zorg ervoor dat beide partijen de voorkant van het SAF ondertekenen.

Meld je zaak online

  • Meld je schadevraag of -probleem direct online.
  • Voeg een zo volledig mogelijk ingevuld schadeformulier toe: daarmee kunnen we je snel verder helpen.
  • Bij een online melding nemen we bij voorkeur binnen 24 uur op werkdagen, maar uiterlijk binnen 6 werkdagen contact met je op.
  • Liever direct contact? Bel onze juridisch specialisten op 020 651 8815.

Wat is letselschade?

  • Letselschade is de schade die voortvloeit uit psychisch of lichamelijk letsel door toedoen van een ander.
  • Bijvoorbeeld een whiplash bij een verkeersongeluk. Of een blauwe plek.
  • Ook emotionele schade hoort bij letselschade.

Tips bij letselschade

  1. Zorg dat je weet wie de veroorzaker is van het ongeval, bijvoorbeeld door een schadeformulier in te vullen bij een verkeersongeluk.
  2. Verzamel zo veel mogelijk bewijs. Bijvoorbeeld foto’s van de situatie en contactgegevens van de getuige(n).
  3. Houd bij welke kosten je maakt door het ongeval. Bijvoorbeeld de rekening van de fysiotherapeut.
  4. Een letselzaak kan lang duren. Van een paar maanden tot een paar jaar. Houd daar rekening mee.

Letselschade - Online melding maken

  • Meld je vraag of probleem direct online.
  • Bij een online melding nemen we bij voorkeur binnen 24 uur op werkdagen, maar uiterlijk binnen 6 werkdagen contact met je op.
  • Liever direct contact? Bel onze juridisch specialisten op 020 651 8815.

Meld je zaak online

  • Meld je vraag of probleem direct online.
  • Bij een online melding nemen we bij voorkeur binnen 24 uur op werkdagen, maar uiterlijk binnen 6 werkdagen contact met je op.
  • Liever direct contact? Bel onze juridisch specialisten op 020 651 8815.

Stappenplan bij bezwaar tegen parkeerboete

  1. Bekijk op je boete bij welke instantie je bezwaar kunt maken en binnen welke termijn je dat moet doen. Gebruik onze gratis voorbeeldbrief.
     
  2. Wacht op de beslissing van de instantie waarbij je het bezwaar hebt ingediend.
     
  3. Oneens met de beslissing? Dan kun je beroep aantekenen. Bekijk in de brief met de beslissing waar en binnen welke termijn je dat kunt doen.

 

Lees hier meer over bezwaar maken tegen je parkeerboete.

Download bezwaarbrief

  • Maak bezwaar tegen je parkeerboete
  • Gratis voorbeeldbrief

Stappenplan bij bezwaar tegen verkeersboete

  1. Bekijk op je boete bij welke instantie je bezwaar kunt maken en binnen welke termijn je dat moet doen. Gebruik onze gratis voorbeeldbrief.
     
  2. Wacht op de beslissing van de instantie waarbij je het bezwaar hebt ingediend.
     
  3. Oneens met de beslissing? Dan kun je beroep aantekenen. Bekijk in de brief met de beslissing waar en binnen welke termijn je dat kunt doen.

 

Lees hier meer over bezwaar maken tegen je verkeersboete.

Download bezwaarbrief

  • Maak bezwaar tegen je verkeersboete
  • Gratis voorbeeldbrief

Wij helpen je verder

  • Als je voor een bepaalde datum moet reageren of actie moet ondernemen, dan is het het handigst als je ons belt. Wij kunnen dan direct je situatie goed inschatten.
  • Bel onze juridisch specialisten op 020 651 8815.

Stappenplan bij ontslag

Ontslag is complex en gewoon heftig. Daarom kun je ons het beste even bellen voor advies, op telefoonnummer 020 651 8815.

Voor het gesprek is het handig dat je de volgende informatie weet of bij de hand hebt:

  1. De manier waarop je werkgever je arbeidsovereenkomst wil beëindigen (bijvoorbeeld met wederzijds goedvinden, via het UWV of op staande voet).
     
  2. Je arbeidsovereenkomst.
     
  3. De correspondentie over je ontslag.

Stappenplan bij wijziging arbeidsvoorwaarden

  1. Controleer in je arbeidsovereenkomst of er een (eenzijdig) wijzigingsbeding in staat. Deze informatie hebben wij nodig om je gericht te kunnen helpen.
     
  2. Houd de volgende informatie bij de hand als je je probleem bij ons meldt: je arbeidsovereenkomst en informatie over de wijziging die je werkgever wil doorvoeren.

Wij helpen je verder

  • Meld je vraag of probleem direct online.
  • Bij een online melding nemen we bij voorkeur binnen 24 uur op werkdagen, maar uiterlijk binnen 6 werkdagen contact met je op.
  • Liever direct contact? Bel onze juridisch specialisten op 020 651 8815.

Stappenplan als je werkgever niet betaalt

  1. Blijf altijd in overleg met je werkgever.
     
  2. Komen jullie er niet uit samen? Stuur je werkgever dan een aangetekende brief met het verzoek om alsnog te betalen.
     
  3. Reageert je werkgever niet of is hij het er niet mee eens? Dan helpen wij je verder. Om je goed te kunnen helpen, willen we graag het volgende weten: de reden die je werkgever opgeeft voor het niet betalen van je salaris of eindafrekening, de correspondentie erover met je werkgever en de hoogte van het bedrag dat nog betaald moet worden.

Download brief

 

  1. Stuur je werkgever een officiële brief.
     
  2. Vraag je werkgever om alsnog je salaris of eindafrekening te storten.
     
  3. Geef je werkgever een redelijke termijn om te reageren.
     
  4. Geef ook aan dat je verdere stappen onderneemt als je werkgever je salaris niet betaalt.

 

Download brief voor uitbetaling salaris

Download brief voor uitbetaling eindafrekening

Checklist bij onredelijke reactie op ziekte

  • Gaat het om een advies van de bedrijfsarts waar je je niet in kunt vinden? Vraag dan een second opinion of een deskundigenoordeel aan bij een andere arts.
  • Gaat het mis tussen je werkgever en jou? Soms biedt ook hier een deskundigenoordeel uitkomst. Ook kun je hulp inschakelen van een mediator. Mediators hebben we ook bij DAS.
  • Gaat het om iets anders? Dan helpen wij je verder.

Stappenplan voor als je het oneens bent met het UWV

Het UWV werkt met strikte termijnen. Daarom is het handig dat je ons eerst even belt. Dan kunnen we direct bepalen hoe we je het beste kunnen helpen. We kunnen je het beste helpen als je tijdens het gesprek het besluit van het UWV bij de hand hebt.

Stappenplan bij problemen met je werk, inkomen of uitkering

  1. Blijf in overleg met je werkgever of de instantie.
     
  2. Zet je klacht altijd zwart op wit.
     
  3. Stuur je werkgever of de instantie een brief met je klacht.
     
  4. Reageert je werkgever of de instantie niet, of kom je er niet uit samen? Wij helpen je verder.

Juridische hulp voor ondernemers

  • Meld je vraag of probleem direct online.
  • Bij een online melding nemen we bij voorkeur binnen 24 uur op werkdagen, maar uiterlijk binnen 6 werkdagen contact met je op.
  • Liever direct contact? Bel onze juridisch specialisten op 020 651 8815.

Incasso indienen voor ondernemers

  • Meld je incasso direct online aan
  • Een online incasso verwerken we bij voorkeur binnen 1 werkdag, maar uiterlijk binnen 6 werkdagen
  • Heb je hier vragen over? Bel dan onze Ondernemersdesk op 088 327 9800

Direct contact

  • Bel ons vrijblijvend voor advies.
  • Een van onze mkb-adviseurs helpt je graag verder met de volgende stap voor jouw situatie.
  • We helpen je op werkdagen tussen 08:30-17:30 uur.

Bel mij terug

  • Vul je telefoonnummer in en leg kort je situatie uit.
  • Een van onze mkb-adviseurs belt je terug met gratis advies over de volgende stap.

Onze diensten

  • Geen verzekering nodig
  • Direct hulp van onze ervaren jurist
  • Vaste en scherpe tarieven
  • Geen verrassingen achteraf

Zo helpen we je

  • Meld je zaak online als particulier
  • Selecteer het thema Wonen
  • Vul bij de beschrijving van je situatie in dat je als particulier een probleem hebt met de VvE waarbij je aangesloten bent.
  • Wij pakken het verder op.

Lees meer over VvE

  • Lees meer informatie over wat je het beste kunt doen als je nog geen conflict hebt met je VvE en hoe je dat kunt voorkomen.

Lees meer over VvE

  • Lees meer informatie over wat je het beste kunt doen als je nog geen conflict hebt met je VvE en hoe je dat kunt voorkomen.

Zo helpen we je

  • Meld je zaak online als ondernemer
  • Selecteer het thema Bedrijfspand
  • Vul bij de beschrijving van je situatie in dat je als ondernemer een probleem hebt met de VvE waarbij je aangesloten bent.
  • Wij pakken het verder op.

Zo helpen we je

  • Meld je zaak online als ondernemer
  • Selecteer het thema Leverancier
  • Vul bij de beschrijving van je situatie in dat je als ondernemer een probleem hebt met de VvE waarbij je aangesloten bent.
  • Wij pakken het verder op.
Gebruik de pijltjes toetsen om alle producten te zien.
Klantervaringen DAS Rechtsbijstand 8.4 Beoordeeld door 11564 van onze klanten

Staat je situatie er niet bij?

We denken graag met je mee over de beste aanpak. Bel ons op 020 651 8815 en dan helpen we je graag op weg. Niet verzekerd? Geen probleem: ook dan kunnen wij je helpen.

Gebruik de pijltjes toetsen om alle producten te zien.

Zaak gemeld? Zo helpen wij je verder

Als jouw probleem onder de dekking van jouw rechtsbijstandverzekering valt, schatten we in welke hulp je nodig hebt. Vaak ben je al geholpen met een goed persoonlijk advies. Dat is onze ervaring. Heb je meer hulp nodig? Dan krijg je een vaste juridisch specialist. Die stelt in overleg met jou het plan van aanpak op en gaat voor jou aan het werk. Natuurlijk blijf je op de hoogte van de voortgang. Lees meer over hoe we je verder helpen.

Veelgestelde vragen