We zijn er als het ertoe doet
We staan onze klanten bij op 'momenten van waarheid', zowel privé als zakelijk. Met onze juridische dienstverlening maken wij het recht betaalbaar en toegankelijk voor iedereen. We werken ook mee aan de ontwikkeling van nieuwe vormen van laagdrempelige en snelle geschilbeslechting. Zo deden we mee aan het project Spreekuurrechter van de rechtbank Noord-Nederland. Dit project leverde positieve resultaten op en heeft ertoe geleid dat de rechtbank Rotterdam een pilot is begonnen met een Rotterdamse ‘regelrechter’. Verder zijn er, geïnspireerd door dit project, bij diverse rechtbanken initiatieven genomen tot het instellen van buurtrechters.
Betrokken medewerkers
Onze medewerkers zijn zeer betrokken bij het wel en wee van onze klanten. Zij stellen alles in het werk om klanten elke dag weer toegankelijke rechtshulp te bieden. Gemotiveerde medewerkers zijn belangrijk voor DAS. Wij hechten eraan dat onze medewerkers voldoening halen uit hun werk en stellen hen in staat om een herkenbare bijdrage te leveren aan ons succes. Wij bieden medewerkers ook ruime mogelijkheden om zichzelf te ontplooien en verder te ontwikkelen. Ook streven we naar diversiteit onder medewerkers, want bij DAS geloven we dat dit de sfeer en dynamiek in onze organisatie bevordert.We dragen ons steentje bij
Bij DAS vinden we duidelijke taal heel belangrijk. Wij willen helder, herkenbaar en eenduidig zijn in onze communicatie. Samen met de Stichting Lezen en Schrijven besteden we ook extra aandacht aan de communicatie met laaggeletterden, een groep van maar liefst 2,5 miljoen mensen in Nederland. Dat sluit aan bij de missie van DAS: het recht toegankelijk maken voor iedereen. De Stichting heeft onze DAS-collega's Eelco de Koff en Kim Walstock geïnterviewd over die samenwerking.