Kwaliteit dienstverlening

Kwaliteit en klanttevredenheid zijn belangrijke uitgangspunten voor onze dienstverlening. We leveren producten en diensten die goed aansluiten bij jouw behoeften en verwachtingen. Jij bent als klant het vertrekpunt in alles wat we doen.

Waar kun je bij DAS op rekenen?

DAS werkt met vijf klantbeloften. Zo weet je waar DAS voor staat en waar jij als klant van ons op kunt rekenen.

Als het gaat om de kwaliteit van de dienstverlening betekent dit:

  • Goede telefonische en online bereikbaarheid
    We doen ons uiterste best om je zo snel mogelijk te woord te staan als je ons belt. Als het druk is, krijg je de mogelijkheid om een terugbelverzoek achter te laten. We bellen je zo snel mogelijk terug, maar uiterlijk de volgende werkdag. Zie verder onze contactpagina.

  • Snelle reactie op jouw vraag of verzoek
    Zodra we je vraag of verzoek hebben ontvangen, gaan we ermee aan de slag. Bekijk onze reactietermijnen.

  • Heldere en begrijpelijke informatie
    Wij spreken duidelijke taal en maken complexe zaken begrijpelijk. Heb je van ons een brief of e-mail gekregen met moeilijke woorden? Of staan er teksten op onze website die niet helemaal duidelijk voor je zijn? Laat het ons weten.

  • Deskundige hulp die aansluit bij jouw situatie
    Voor onze juristen staat het klantbelang voorop. We bieden hulp die aansluit bij jouw situatie en zijn oplossingsgericht. We doen ons uiterste best om een zo goed mogelijk resultaat voor je te behalen en te zorgen dat je de hulp krijgt waar je recht op hebt. We houden ons hierbij aan de gedragscode van DAS.

  • Persoonlijke en empathische benadering
    We benaderen je op een persoonlijke manier en tonen empathie.

Hoe weet je dat DAS betrouwbare kwaliteit levert?

Dat we aantoonbaar betrouwbare kwaliteit leveren blijkt onder meer uit het volgende:

  • Klanttevredenheid
    We meten voortdurend of we aan de klantverwachtingen voldoen en of we onze beloften nakomen. Bekijk onze klanttevredenheid.

  • Kwaliteitsstandaarden
    We voldoen aan een aantal belangrijke kwaliteitsstandaarden. Onafhankelijke instanties toetsen regelmatig of DAS aan de vereisten van deze standaarden voldoet en we het klantbelang centraal stellen.

  • Geschillen- en klachtenregeling
    Heb je een verschil van mening met je jurist over de haalbaarheid of de juridische aanpak van jouw zaak en kom je er niet uit met je jurist? Dan kun je gebruik maken van de geschillenregeling. Meer hierover lees je in de gedragscode van DAS. Ben je ontevreden over DAS? Dan kun je een klacht indienen. Bekijk de klachtenregeling van DAS.

Aan welke kwaliteitsstandaarden voldoet DAS?

  • Gouden Oor Erkenning
    DAS heeft als eerste rechtsbijstandverzekeraar de Gouden Oor Erkenning (niveau 1) behaald. Deze erkenning laat zien dat wij klantfeedback serieus nemen. We gebruiken dit om het klantbelang voorop te zetten en onze producten en diensten voortdurend te verbeteren.

    Gouden Oor Erkenning



  • Kwaliteitscode Rechtsbijstand
    DAS voldoet aan de kerncodes klantbelang van het Verbond van Verzekeraars. Hiertoe behoort ook de Kwaliteitscode Rechtsbijstand. Verder doet DAS mee aan de modules kwaliteitsverbetering van de Stichting Toetsing Verzekeraars (STV).

    Kwaliteitscode Rechtsbijstand


  • Nationaal Keurmerk Letselschade
    DAS heeft het Nationaal Keurmerk Letselschade. Het NKL maakt kwaliteit van dienstverlening herkenbaar voor benadeelden van letselschade en is hét kwaliteitskeurmerk voor dienstverleners die een bijdrage leveren aan de afwikkeling van letselschades in Nederland.

    nationaal keurmerk letselschade

  • DAS als beste verzekeraar
    DAS is in 2019 door de Stichting Toetsing Verzekeraars (STV) uitgeroepen tot de beste verzekeraar op het thema klacht- en feedbackmanagement. Dit laat zien dat wij klachten en andere klantfeedback serieus nemen en daarvan willen leren.

    In 2020 was DAS opnieuw de beste verzekeraar, toen op het thema informatieverstrekking. Dit laat zien dat DAS heldere en begrijpelijke informatie geeft over de rechtsbijstandverzekering, zoals in de polisvoorwaarden en op de website.
Lees verder