Voorbeeldbrief ingebreke­stelling bij defect product

Heeft u een product gekocht dat niet goed werkt? En reageert de verkoper niet op uw vraag om herstel of vervanging? Met deze voorbeeldbrief stelt u de verkoper in gebreke en geeft u hem de laatste kans om uw aankoop te repareren of te vervangen.

Zo gaat u aan de slag

  1. Vraag de verkoper eerst het product te herstellen of te vervangen binnen een redelijke termijn. Meestal is dit binnen 14 dagen.
  2. Reageert de verkoper niet? Stuur dan een aangetekende brief waarin u de verkoper in gebreke stelt en hem een laatste kans geeft om uw aankoop te repareren of te vervangen. 
  3. Wordt uw aankoop niet gerepareerd of vervangen? Dan kunt u de overeenkomst ontbinden.

Belangrijk

  • Dit is een voorbeeldbrief van DAS. U kunt deze brief aanpassen naar uw situatie.
  • U bent zelf verantwoordelijk voor uw brief.
  • Verstuur de brief aangetekend én per gewone post / e-mail. Bewaar een kopie voor uzelf.

Download voorbeeldbrief (gratis)

Lees verder