Wat als het product dat ik kocht stuk is gegaan of niet meer goed werkt?

Een verkoper is verplicht je een goed product te leveren. Heeft hij je een ondeugdelijk product geleverd? Dan heb je meestal recht op kosteloos herstel of vervanging. De wet geeft jou als consument een garantie van 6 maanden. Gaat een product binnen die termijn stuk? Dan wordt ervan uitgegaan dat het product op het moment dat je het kreeg al niet in orde was. De verkoper moet het gebrek dan kosteloos herstellen. Wil je weten hoe je dit het beste kunt aanpakken? Beluister dan de podcast en lees er meer over op das.nl/aankopen.

Sjaak Drinkenburg Jurist
Ik ben een allround jurist en help zowel ondernemers als particulieren met hun juridische vragen en problemen rondom koopovereenkomsten, garantie, duurovereenkomsten, wonen en verbouwen. Ik ben een liefhebber van auto's, in het bijzonder Mini's, en deel mijn juridische kennis in het weekblad AutoWeek. Daarin beantwoord ik juridische vragen van lezers. In mijn praktijk heb ik al vele zaken gedaan waarbij ik de ene keer de koper bijstond, de andere keer het autobedrijf. Ik laat me niet van de wijs brengen en weet de meeste geschillen met een gezond stukje boerenverstand tot een goed einde te brengen. Tot slot blog ik regelmatig voor DAS en geef ik gastlezingen aan studenten op de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen.
Meer artikelen van Sjaak

Gratis actuele en relevante juridische informatie

Blijf op de hoogte!

Ontvang per e-mail de maandelijkse nieuwsbrief DAS Update en periodieke e-mailingen met juridische tips, nieuws en oplossingen van DAS.

Nu aanmelden