Alle artikelen
8 resultaten
17 jul 2023
3 min leestijd
Spooknota’s in vakantieperiode: waar moet je op letten?
Oplichters maken vaak gebruik van de vakantiedrukte. Pas daarom op voor zogenoemde spooknota’s. Wij zetten vier tips op een rij. 15 feb 2023 3 min leestijdNalatige leverancier vloert ondernemer Niek
Aannemer Niek krijgt de opdracht van zijn klant Anja om haar nieuwe dakterras in Amsterdam van composiet vloerdelen te voorzien. De levertijd van de composiet planken is drie dagen. Ze worden op tijd geleverd, maar niet in de afgesproken kleur. Anja gaat niet met de kleur akkoord, ze wilt graag antraciet in plaats van zwart. Niek beweegt hemel en aarde om alsnog de juiste kleur te bemachtigen. Helaas lukt het hem niet op tijd en nu zit hij met een ontevreden klant. Hoe kon dit misgaan en bij wie ligt de aansprakelijkheid? 23 dec 2021 2 min leestijdOneens met de factuur van je leverancier? Bekijk deze tips
Mooi is dat, je hebt een prijsafspraak gemaakt met een (goede) leverancier en helaas klopt het niet. Wanneer de prijs afwijkt van de afspraak kun je stappen ondernemen, zoals de zakenrelatie een brief sturen en indien nodig in gebreke stellen. Lees hieronder hoe je dat kunt doen. 11 nov 2021 4 min leestijdEen conflict met de leverancier los je op met dit stappenplan
Onenigheid en ruzie. Daar zit je als ondernemer niet op te wachten. Je wilt een goede relatie behouden met alle betrokken partijen, ook je leveranciers. Toch kan een conflict voorkomen, hoe los je dat dan op? Het is niet nodig om direct juridische hulp in te schakelen. Kom er samen beter uit met dit stappenplan. 18 mrt 2021 3 min leestijdGaat John failliet door carnaval?
Wanneer de kosten voor het op tijd opleveren van de website van Johns carnvalswinkel onverwachts veel duurder uitvalt dreigt hij failliet te gaan. Hij is ten einde raad en vraagt ons om hulp. Lees het advies van onze jurist Christa. 9 mrt 2021 3 min leestijdKan Jeffrey fluiten naar zijn € 200.000 vanwege corona?
Jeffrey verhuurt billboardruimte maar komt nu in de knel met zijn klanten in coronatijd. Eerder gemaakte afspraken komen klanten niet meer na waardoor Jeffrey veel omzet misloopt. Lees het gehele verhaal en ontdek hoe Advocaat Sanne hem heeft geholpen.
Bekijk alle thema's