Alle artikelen
11 resultaten
15 nov 2023
2 min leestijd
Niet betalende klant: hoe voorkom je dat je geleverde spullen kwijt bent?
Als ondernemer wil je natuurlijk de geleverde producten niet kwijt zijn als ze niet betaald worden. Maar kun je dat voorkomen? 21 feb 2023 3 min leestijdDit moet je als consument en ondernemer weten over de consumentenrichtlijn
De belangrijkste feiten over de Consumentenrichtlijn op een rijtje 19 jul 2022 3 min leestijdThomas koopt kapotte BMW: kat in de zak of eigen schuld?
Thomas is al vanaf zijn jeugd een autofan. Als kind keek hij al vanaf de achterbank van zijn vader naar langs zoevende auto's. Hij speurt graag het internet af in de hoop weer een opknappertje te vinden. Ook nu: hij vindt een parel van een BMW 535i GT voor € 9.250. Alleen na aankoop vertoont de BMW gebreken... Benieuwd hoe jurist Sjaak hem heeft kunnen helpen? Lees het artikel op de website. 6 apr 2022 3 min leestijdNieuwe wet tegen misleiding bij online aankopen: dit verandert er
Vanaf 28 mei geldt er een nieuwe wet die consumenten moet beschermen tegen misleiding bij online aankopen. Een belangrijke wet voor webwinkels. Wij zetten alvast de nieuwe regels op een rij. 21 mrt 2022 5 min leestijdDe kosten stijgen! Kan ik mijn prijzen verhogen?
Vrijwel alle ondernemers, zzp’ers en mkb’ers, worden er mee geconfronteerd: stijging van kosten. Mag je dan je prijzen verhogen? Wij zetten het op een rij en geven tips. 14 feb 2022 4 min leestijdAanmanen? Dit zijn de regels
Het is natuurlijk wel lastig als je facturen niet of niet op tijd worden betaald. Maar wanneer moet je in actie komen en wat zijn de regels voor het innen van facturen?
Bekijk alle thema's