Tim van Santen

Advocaat

Sinds 2002 werk ik bij DAS. Eerst als jurist en sinds 2020 als advocaat. Ik ben daarnaast docent en geef les aan zowel beginnende als ervaren collega's. In 2015 rondde ik cum laude de postdoctorale Specialisatie Opleiding Grotius Nationaal en Internationaal Contracteren af. In 2021 ben ik gepromoveerd aan de Open Universiteit.

Lees meer over Tim van Santen

Over mij

Sinds 2002 werk ik bij DAS. Eerst als jurist en sinds 2020 als advocaat. Ik ben daarnaast docent en geef les aan zowel beginnende als ervaren collega's. In 2015 rondde ik cum laude de postdoctorale Specialisatie Opleiding Grotius Nationaal en Internationaal Contracteren af. In 2021 ben ik gepromoveerd aan de Open Universiteit.

Ik adviseer vooral kleine en middelgrote bedrijven in alle mogelijke contractuele geschillen. Hierbij kun je denken aan geschillen over aansprakelijkheid, non-conformiteit, verzekering, incasso en samenwerkingsverbanden. Verder ben ik gespecialiseerd in distributie-, franchise- en agentuurgeschillen.

Wat ik belangrijk vind voor jou

Ik vind het belangrijk om persoonlijk contact te hebben met mijn klanten. Alleen dan kun je een geschil echt doorgronden en de mogelijkheden om dit op te lossen. Toegankelijkheid en korte lijntjes zijn voor mij dan ook erg belangrijk.

Artikelen van Tim van Santen

6 apr 2022 3 min leestijd

Nieuwe wet tegen misleiding bij online aankopen: dit verandert er

Vanaf 28 mei geldt er een nieuwe wet die consumenten moet beschermen tegen misleiding bij online aankopen. Een belangrijke wet voor webwinkels. Wij zetten alvast de nieuwe regels op een rij.
Lees verder
21 mrt 2022 5 min leestijd

De kosten stijgen! Kan ik mijn prijzen verhogen?

Vrijwel alle ondernemers, zzp’ers en mkb’ers, worden er mee geconfronteerd: stijging van kosten. Mag je dan je prijzen verhogen? Wij zetten het op een rij en geven tips.
Lees verder
17 mrt 2021 4 min leestijd

Klassiek de fout in door te laat te klagen

Johan* restaureert klassieke auto's. Als de auto van een klant bijna klaar is, stuurt de klant opeens een advocaat op hem af. De klant vindt de restauratie te duur worden. Lees in ons blog hoe dat afloopt.
Lees verder
1 feb 2021 4 min leestijd

Verbetering van de positie van franchisenemers nieuwe franchisewet van kracht

Sinds 1 januari 2021 wordt de positie van de franchisenemer versterkt. Daarvoor zijn er vier soorten voorschriften. Wij zetten ze op een rij.
Lees verder
11 nov 2020 3 min leestijd

Importeur draait weg van grove schade door speelgoedtol

Speelgoedtol ruïneert houten vloer, maar importeur is niet bereid de schade te vergoeden. Lees hoe dit afloopt.
Lees verder
7 okt 2020 3 min leestijd

Conflict met je leverancier, wat nu? Los het op in 5 stappen

Wat als je leverancier niet op tijd, of zelfs helemaal niet levert? Of als hij de contractuele afspraken niet nakomt? Wij zetten op een rij welke stappen je kunt nemen.
Lees verder
14 sep 2020 3 min leestijd

Samenwerking opgezegd, en terecht: reclamebureau haalt bakzeil

Serge is niet tevreden over de samenwerking met zijn reclamebureau en zegt die op. En na welgeteld een jaar meldt een advocaat zich namens het reclamebureau
Lees verder
20 jul 2020 2 min leestijd

Geen reclame voor niet-betalende klant

Jeffrey verhuurt billboardruimte voor twee keer twee weken, maar de factuur wordt vanwege corona niet betaald.
Lees verder